Każde wydarzenie o charakterze biznesowym to spore przedsięwzięcie pełne wyzwań. Wymaga synchronizacji wielu elementów, począwszy od budżetu i kwestii logistycznych, po sam plan eventu i atrakcje przewidziane dla uczestników. Jak to wszystko z sukcesem połączyć? Od czego zacząć przygotowanie wydarzenia biznesowego? O czym warto pamiętać? W tym artykule omówimy kluczowe kroki, które pomogą Ci zorganizować wyjątkowy event firmowy.
Event biznesowy — o czym warto pamiętać?
Szkolenie dla pracowników, integracja zespołu, konferencja branżowa, warsztaty edukacyjne, a może spotkanie z klientami? Bez względu na rodzaj wydarzenia, chcesz, aby stało się sukcesem, zapadło uczestnikom w pamięć i pomogło zacieśnić ich więź z Twoją marką. Aby to osiągnąć, przygotuj dokładny plan działania, który będziesz realizować krok po kroku. Dzięki temu zyskasz pewność, że wszystkie szczegóły będą dopięte na ostatni guzik, a w razie nieprzewidzianych trudności, szybko i sprawnie sobie z nimi poradzisz.
Organizacja eventu firmowego to zadanie wymagające staranności, dobrego planowania i precyzji. Często największym wyzwaniem okazuje się połączenie potrzeb i oczekiwań zarówno uczestników, jak i organizatorów. W przypadku wydarzeń, które dotyczą pracowników Twojej firmy, warto wcześniej zweryfikować, jaka forma wydarzenia i aktywności byłaby dla nich najbardziej atrakcyjna. Jeśli Twój zespół to pasjonaci sportu i zdrowego stylu życia, którzy lubią spędzać czas blisko natury, dobrym pomysłem jest wykorzystać te elementy w swoim wydarzeniu.
8 kroków do udanego wydarzenia firmowego
Przygotowaliśmy dla Ciebie najważniejsze wskazówki, które pomogą Ci zaplanować idealny event firmowy.
Cel wydarzenia
Zanim przystąpisz do szczegółów, określ cel Twojego eventu. Czego ma dotyczyć wydarzenie? Chcesz zorganizować szkolenie lub warsztaty dla zespołu? Szukasz niesztampowego pomysłu na integrację pracowników? A może planujesz konferencję branżową? Zastanów się, jaki jest główny cel Twojego eventu. To pomoże określić cały charakter imprezy, dostosować pozostałe elementy planu i skoncentrować się na kolejnych aspektach.
Uczestnicy eventu
W kolejnym kroku ustal, kim jest grupa odbiorców Twojego eventu. Zadbaj o to, aby precyzyjnie określić, kto będzie w nim uczestniczyć. Postaraj się poznać i zrozumieć oczekiwania oraz potrzeby uczestników, a następnie na nie odpowiedzieć. Od tego kim są uczestnicy eventu, zależą poszczególne aspekty wydarzenia takie jak plan, scenariusz, atrakcje, a nawet catering. Jeśli wiesz, że wśród Twoich gości będą wegetarianie lub weganie, zadbaj o ich potrzeby.
Budżet
Jedna z najważniejszych kwestii, która determinuje organizację każdego eventu firmowego to budżet. Jego wysokość wpływa na skalę i rozmach wydarzenia. Ustal, ile środków finansowych można przeznaczyć na poszczególne elementy, takie jak lokalizacja wydarzenia, zakwaterowanie (jeśli jest potrzebne), catering, materiały dla uczestników, czy dodatkowe atrakcje. Jeśli organizujesz szkolenie lub konferencje, warto pamiętać również o drobnych upominkach dla gości. Przy odrobinie kreatywności, a przede wszystkim dzięki dobrej znajomości potrzeb oraz celów firmy i uczestników, nawet z niewielkim budżetem zaplanujesz niezapomniane wydarzenie biznesowe.
Termin wydarzenia
Data eventu wiąże się nie tylko z charakterem i motywem wydarzenia, jego odbiorcami, ale również ma wpływ na budżet. Wydarzenia organizowane w szczycie sezonu, zwłaszcza w miejscach typowo turystycznych mogą wiązać się z większymi kosztami i warto o tym pamiętać. Z drugiej strony, jeśli wiesz, że Twoi odbiorcy cenią swój czas wolny, np. pracownicy niechętnie uczestniczą w wydarzeniach firmowych podczas weekendu, to również trzeba mieć na uwadze. Dobrze jest także wcześniej zweryfikować, czy w planowanym przez Ciebie terminie nie odbywają się inne wydarzenia, które mogłyby z nim kolidować.
Lokalizacja/Miejsce
Wybór odpowiedniego miejsca ma ogromne znaczenie dla sukcesu Twojego eventu. Upewnij się, że lokalizacja jest dostępna dla wszystkich uczestników, oferuje odpowiednią przestrzeń i infrastrukturę. Zastanów się także, jaki ma być charakter imprezy. Jaką atmosferę chcesz stworzyć – czy ma być formalna, czy może bardziej swobodna? Miejsce wydarzenia jest ściśle związane z atrakcjami. Np. jeśli planujesz event w hotelu z medi spa, Twoi goście mogą korzystać z udogodnień takich jak basen, sauna, relaksujące masaże czy inne zabiegi odnowy biologicznej. Dzięki temu poczują się naprawdę wyjątkowo, a samo wydarzenie zapamiętają na długo.
Logistyka
Warto zadbać o to, aby lokalizacja eventu i dojazd do niej był dostępny dla wszystkich uczestników. W przypadku imprez firmowych tj. integracja zespołu warto zapewnić transport do miejsca docelowego lub pomóc uczestnikom porozumieć się między sobą w organizacji wspólnego wyjazdu. Jeśli Twoja firma pracuje zdalnie i zespół jest rozproszony po całej Polsce, pracownicy mogą zabrać ze sobą po drodze inne osoby.
Program
Chcesz, aby Twoje wydarzenie było niepowtarzalne, a uczestnicy dyskutowali o nim tygodniami? Przygotuj dla nich unikalne aktywności, które pozwolą im się oderwać od codzienności, zaangażować i nauczyć czegoś nowego. Jeśli organizujesz szkolenie dla pracowników, wzbogać je o gry ruchowe i zadania integrujące. Ludzie mają tendencję do łączenia się w małe grupki — tutaj świetnie sprawdzi się losowanie składu zespołów i wspólna rywalizacja. Ciekawym pomysłem są kajaki, które pozwolą pracownikom konkurować ze sobą. Sprawdzą się również warsztaty edukacyjne, np. kurs pieczenia pizzy lub nauka pilotażu na symulatorze. Takie atrakcje urozmaicą każdy wykład lub szkolenie.
Promocja eventu firmowego
Gdy cały plan wydarzenia jest gotowy, trzeba poinformować o nim uczestników. W zależności od tego, jaki charakter ma Twój event, inne środki sprawdzą się do jego promocji. Czy jest to firmowa impreza zamknięta tylko dla pracowników, czy może zależy Ci, aby jak najwięcej osób dowiedziało się o wydarzeniu? W pierwszym przypadku wystarczy Ci intranet i mailingi do pracowników. Jeśli możesz sobie pozwolić na więcej, warto przygotować specjalne plakaty promujące oraz imienne zaproszenia. Gdy Twoja impreza to naprawdę duże wydarzenie, wykorzystaj wszystkie dostępne kanały dotarcia tj. internet, w tym Twoja strona www, portale eventowe, serwisy branżowe. Może zechcesz zdobyć patronat medialny dla swojego eventu. Wszystko zależy od jego skali oraz dostępnych środków.
Najlepsze miejsce na Twój event firmowy
Szukasz wyjątkowego miejsca, w którym zorganizujesz swoje wydarzenie firmowe? Potrzebujesz atrakcyjnej i ciekawej lokalizacji z dala od zgiełku miasta? Chcesz zaplanować niesztampowe aktywności dla swoich uczestników, np. warsztaty kulinarne, spływ kajakiem albo wspólne saunowanie? Centrum szkoleń i rekreacji z medi spa Rest&Learn to doskonałe rozwiązanie, które spełni wszystkie Twoje potrzeby. Najwyższa jakość obsługi, bliskość przyrody i fantastyczne zaplecze infrastruktury gastronomiczno-sportowej zadowolą nawet najbardziej wymagających gości. Napisz do nas i dowiedz się, kiedy może zaplanować swój event firmowy!